Ümit Kalko Haberleri
Kişinin yaneşeliığı topluluk ortamında değeri olan , kabiliyet, hesap ve sair davranış biçimlerini vüruttirdiği proseslerin tüyönetmen.
Terbiye, önceden saptanmış esaslara göre insanların davranışlarında belli vürutmeler sağlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Terbiye; kişinin davranışlarındaki evetşantısı aracılığıyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğsorunme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü üzere eğitimin bir çok tanılamamı strüktürlabilmektedir. Ancak, hasetmüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanılamam:
“Kişinin davranışında, kendi evetşantısı aracılığıyla ve kasıtlı olarak istenilen yönde( eğitimin fakatçlarına usturuplu ) bileğsorunme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu teşhis göre;
· Terbiye bir prosestir.
· Terbiye sürecinde, kişinin davranışlarının istenilen yönde bileğsoruntirilmesi fakatçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğsorunme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Terbiye sürecinde kişinin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç esas öğesi vardır.
1. Lakinç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Bileğerlendirmeler
Terbiye fakatçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam fiyat ve yorum ile son bulur. Sürecin bu mantığı umum kültürler muhtevain özdeşdır. Lakinçların içeriği ve öğrenme muhtevain kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre göre bileğsorunebilir, ancak sürecin doğbirliı bileğsorunmez.
Terbiye kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih boyunca biriyi filozof ve eğitimci, eğitimin ne evetğuna değgin farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuştur. Hasetmüzde ise eğitimin akseptans edilen ölçün tanılamamı şudur: Terbiye, kişinin davranışlarında kendi evetşantıları aracılığıyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğsorunikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın ortamında eğitime değgin bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları aracılığıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğsorunikliği” ve “süreç” üzere kelimeler eğitimin esas taşlarıdır.
Terbiye, benibeşer muhtevain yaşam boyu devam fail bir prosestir ve davranışlarda tadil meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik doğrusu beklentilere ve hedeflere usturuplu olabileceği üzere istenmedik yönde bile vürutebilir. Terbiye sürecinin sorunletilmesi ise kasıtlı doğrusu programlı ve programlı olabileceği üzere vürutigüzel bile kabil. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal terbiye, vürutigüzel meydana getirilen eğitime ise informal terbiye denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek meslek, dershane, terbiye merkezleri üzere mekânlarda maruz terbiye formal; kişinin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı olmayan terbiye ise informal eğitidir. Kısaca terbiye yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Terbiye Türleri
Terbiye türlerine göre sınıflandırıldığında formal ve informal terbiye edinmek üzere iki tür ortaya çıkar. Formal terbiye okullarda evet da kurumlarda belli bir tasar ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu terbiye tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende terbiye süreci idari bir kadro ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal terbiye ise kendi kendine vüruten ölçüsüz ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki birey bu eğitimi içtimai çevresinden gizil olarak edilir.
Terbiye Sistemi
Terbiye, bir yol olarak ele allıkındığında ise terbiye sisteminin üç esas ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, prosesler ve çıktılardır. çaykara; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, yapı, tesisat, maliyet, personel üzere fiziki unsurlardır. Müddetç; meslek ortamında meydana gelen dersler, öğrenme evetşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde ihtisas, yeterlilik, izin, test geriları üzere istenilen davranış bileğsoruniklikleridir.